Se reportage og billeder fra Vild med Vand 2022

Vild med Vand på
lørdag den 18. juni

Vild med Vand der tidligere har tiltrukket mange gæster til Gisseløre og Vesthavnen gentages lørdag efter to års corona pause.

Sejlklubben, roklubben, sportsdykkerne, havfiskerne, bådelauget på Vesthavnen, marinehjemmeværnet og flere andre aktører er nu klar med programmet for lørdag den 18. juni med titlen Vild med Vand. En dag med fokus på aktiviteter på vandet, i vandet og under vandet.
De mange frivillige der skal styre begivenhederne dagen igennem er klar til at tage imod gæsterne fra lørdag formiddag klokken 10. Erfaringen viser, at publikum strømmer til i stort tal, og derfor opfordrer sejlklub og roklub til, at gæster til Gisseløre benytter P-pladsen ved Kystvejen. Alternativt kan man jo benytte cykel eller bruge dagen til en spadseretur derud. Også på Vesthavnen vil der blive pres på parkeringspladserne, så her gælder det også, at gæsterne bør tage højde for, at der kan blive trængsel.

Havnebussen sejler igen
Et fast tilbagevendende indslag er “vandbussen”, sejlklubbens jolle Zephyr, der sejler i fast rutefart dagen igennem mellem de to havne. Marinehjemmeværnsfartøjet Holger Danske vil ligge klar ved kajen i Vesthavnen, hvorfra der sejles ture på fjorden. Der bliver også mulighed for en tur i en Rib båd, en hurtiggående gummibåd, med Kalundborg Brand og Redning.
Sportsdykkerne vil fremvise deres udstyr og færdigheder indenfor undervandsjagt og undervands-rugby. I roklubben, får gæsterne lejlighed til at prøve en romaskine, sejle i kajak eller inriggerbåd efter behørig instruktion.

Åben båd og opvisning i kajakpolo
Nogle af sejlklubbens medlemmer tilbyder ture med sejl- eller motorbåd, og der vil også være “åben båd” samt andre aktiviteter i havnebassinet som kajakpolo og opvisning af et børnekajak hold. Klubbens windsurfere vil være klar med prøveture, og man kan også få mulighed for at prøve disciplinen SUP, Stand Up Padling.
Det kulinariske er der også tænkt på. Havfiskerne vil servere fiskefrikadeller og fiskefileter, sejlklubben står klar med salg af pølser. Roklubben byder på kaffe, kage og softice.
Arrangørerne brygger også på et indslag for de konkurrencemindede og søstærke og stiller spørgsmålet: Kan man sejle i en palletank?
Endelig skal det også nævnes, at der ligesom tidligere år, arrangeres krabbevæddeløb for børnene, der også får mulighed for at inspicere nyfangede fisk i havfiskernes garn.

På vandet, i vandet, ved vandet. Fællesnævneren for dagen er det våde element, og derfor opfordrer arrangørerne publikum til at møde frem i tøj, der kan tåle et enkelt stænk eller to.

09.03.2022

Vild med Vand lørdag den 18. juni
Efter en ufrivillig corona pause genoptager klubberne på Gisseløre arrangementet Vild med Vand, hvor alle er velkomne til en dag på havnen, hvor klubberne viser de mange muligheder for at dyrke forskellige former for vandsport.
Kalundborg Sejlklub aktiverede sidst i 2019 omkring 100 frivillige, som der skulle til for at få dagens mange aktiviteter afviklet, og arrangørerne håber på den samme gode tilslutning i år.
Du kan allerede nu kontakte Frank Hasselbalch og fortælle, hvad du vil bidrage med.
Send en e-mail til: fhassel@live.dk

Se alle billederne fra Vild med Vand 2019